Szoftverfejlesztés, webfejlesztés

Szoftverkrízis

2020. április 19. 22:10 - FrKzLrD

code-projected-over-woman-3861969.jpg

A szoftverkrízisnek nevezett probléma a 60-as évek végén következett be. Megjelentek az úgynevezett harmadik generációs számítógépek, amelyek lényegesen hatékonyabb erőforrásokat nyújtottak az előző számítógépekhez képest. Ennek következtében olyan problémák megoldására is alkalmassá váltak, amelyek egyre nagyobb és bonyolultabb programok elkészítését igényelték. A korábbi eszközök erre alkalmatlanok voltak, így a növekvő fejlesztési igényeket nem lehetett időben kielégíteni.

A harmadik generációs számítógépek integrált áramköröket használtak, képesek voltak arra, hogy egy időben több feladatot is használjanak a párhuzamos működésüknek köszönhetően. Megjelentek a grafikus monitorok, a programozási nyelvek közérthetőek lettek. 1961-ben az IBM bemutatta új számítógépét, amely Stretch nevet kapta és multiprogramozott üzemmódban működött.

 

A számítástechnika egyik úttörő tudósa, a holland Edsger W. Dijkstra úgy fogalmazta meg a szoftverválság legfőbb okát, hogy a gépek nagyságrendekkel hatalmasabbak lettek.

 

Amíg nem voltak számítógépek, nem volt problémánk a programozással. Amikor gyenge gépeink lettek, lett egy kis problémánk a programozással kapcsolatban is. Amikor a gépeink hatalmasak lettek a programozás is óriási problémává vált.”

 

F.L. Bauer alkotta meg a „szoftverkrízis” szót, az 1968-ban megrendezett első NATO-Szoftverfejlesztés konferencián. A különböző források különböző módon közelítik meg a kifejezést. Ami mindegyik nézőpontban közös, az annak a felismerése, hogy kialakult a szoftverfejlesztés válsága, az addig alkalmazott módszerek már nem képesek arra, hogy a megnövekedett igényeknek megfeleljenek.

 

Mivel a szoftverek nagyobbak és komplexebbek lettek, a nagyobb projektek néha éveket késtek, költségeik pedig nagyon magasak lettek, mint azt előre eltervezték, az elkészült termékek pedig megbízhatatlanok és nehezen karbantartók voltak.

 

A szoftverfejlesztők a jelenséget felismerve hozzáláttak a probléma megoldásához. Az első amit ki kellett jelenteniük az az, hogy a szoftver termékké vált és mint minden terméknél így a szoftver terméknél is szükséges, hogy a fejlesztésükhöz egy technológia álljon rendelkezésre.

 

Az, hogy a szoftver termék azt jelenti, hogy szolgáltatásokat és funkciókat biztosít a specifikációjának megfelelően. Minőségi jellemzőkkel rendelkezik. Előállításának költsége van. Előállítására meghatározott idő áll rendelkezésre.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://frkzlrd.blog.hu/api/trackback/id/tr7615624966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása